abcofpc

Forum o komputerach i grach


#1 2010-02-27 19:11:09

Kozak

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-27
Posty: 10
Punktów :   

Poradnik

CZ. I

1.Punkty i ranking nie są wyznacznikiem Twojej siły. Nadmierny rozwój ekonomii i zaniedbywanie rozbudowy wojska, szczególnie obrony może spowodować iż staniesz się czyjąś farmą. Nie licz na pomoc plemienia, jeżeli nie dbasz o odpowiednie zabezpieczenie swojej wioski.

2.W pierwszej fazie gry skup się na rozbudowie wojsk defensywnych, wojska defensywne to:
- łucznicy
- pikinierzy
- miecznicy
- ciężka kawaleria (buduj ja wg uznania, zdania są podzielone, w każdym bądź razie to silna jednostka obronna)
- rycerz

Nie zapominaj o ataku. Wojska ofensywne to:
- topory*
- lekka kawaleria (idealna na szybkie ataki r11; farmienie)
- łucznicy na koniu (wszechstronna jednostka)
- ciężka kawaleria
- katapulty (niszczą budynki)*
- tarany (niszczą mur obronny)*

* - bardzo wolne jednostki

3.Wojska ofensywne (lk, lukk, topory, katapulty, tarany) nie są w stanie bronić wioski,
wyjątkiem są zwiadowcy (o tym poniżej, i CK).
Zawsze wyprowadzaj z wioski wojska ofensywne w razie ataku!!!
Wyjątkiem jest sytuacja gdy masz już tylko kilka punktów poparcia w wiosce,
wtedy walczysz na śmierć i życie, wiec pozostawienia ataku może w jakimś stopniu osłabić atak przeciwnika.
Osobista sugestia:
Ja w przypadku ataku zamiast wyprowadzać wojska ofensywne do najbliższej zaprzyjaźnionej wioski, kontratakuje agresora!

4.W sytuacji gdy masz słaba obronę, podczas ataku wyprowadź całe wojsko z wioski,
prześlij je jako POMOC do najbliższego sąsiada.
Wszystkie surowce zainwestuj w rozbudowę, resztę kasy wsadź w budowanie wojska,.
Pamiętaj agresor nie zobaczy ile masz wojska poza wioską, to istotna wiadomość dla tych co grali na s1-s3.
Wyjątek stanowi zwiad r11; o tym poniżej.

5.Zawsze gdy jesteś atakowany, inwestuj wszystkie surowce w produkcje i rozbudowę armii.
Wszelkie nadwyżki wysyłaj do najbliższych zaprzyjaźnionych wiosek, zostaw minimum jakie pozwala pomieścić ci schowek. Pamiętaj o Twoich ofertach na rynku, przepadną w razie ataku, więc je też wycofaj i prześlij do sąsiada.
NIE zostawiaj wrogowi ani grosza w wiosce!!!
Pamiętaj aby schowek był rozbudowany do 10 poziomu


6.Buduj budynki równomiernie, nie zaniedbuj niczego, pamiętaj, że wraz z ich wzrostem (poziom) rośnie czas ich budowy, dlatego nie zapominaj o ratuszu, którego odpowiedni poziom rozbudowy, zapewni ci szybszy czas budowy pozostałych budynków.
Podnoś stale poziom rozbudowy stajni i koszar, pamiętaj, że ma to wpływ na czas produkcji wojska.
Dbaj o stale podnoszenie wartości muru obronnego, dbaj o należyty rdystansr1; zagrody i spichlerza, nie zaniedbuj tego i nie doprowadzaj do stanu by cala produkcja była uzależniona od poziomu rozbudowania tych budynków. To często spotykany błąd!!!

7.Wedlug twojego uznania r11; inwestuj w ciężką kawalerię, to elita wojska, jednak jest bardzo kosztowną jednostką, pamiętaj że to doskonała jednostka obronna.

8.Zwiad, nigdy nie zaniedbuj jego rozbudowy, to bardzo ważna jednostka.
Częstym błędem graczy jest niedocenianie wartości zwiadowców, zazwyczaj wielu graczy ma małe ilości zwiadu. Pamiętaj, że w razie skanowania wioski ilość twojego zwiadu ma istotne znaczenie. Przeciwnik wysyłając ci okresloną ilość zwiadu, jeżeli napotka taka samą ilość zwiadowców w twojej wiosce r11; Nie otrzyma raportu.
Ty sam skanując innych i wysyłając większą ilość zwiadu, masz duże szanse na skuteczne powodzenie operacji.
Skanuj graczy w okolicy od momentu zbudowania pierwszych jednostek zwiadu.
Zbieraj informacje w postaci skanów bądź jeżeli masz konto premium r11; odpowiedniej ich archiwizacji.
W razie ataku, widząc czas dotarcia jednostek agresora r11; wybierz jego wioskę zasymuluj atak wolnymi jednostkami, lk lukk ck, samym zwiadem i porównaj czasy dotarcia twojego wojska w stosunku do czasu przewidzianego ataku.
Pozwoli ci to mniej więcej ocenić z jakim atakiem musisz się zmierzyć.
Jeżeli czas ataku na wioskę agresora samym zwiadem jest zbliżony do spodziewanego czasu ataku na twoją wioskę pozostaw w niej cały zwiad jaki masz, zabezpieczy cię to przed zeskanowaniem przez agresora.
Gdy nie jesteś pewien z jakim atakiem masz do czynienia, pozostaw w wiosce nieznaczną ilość zwiadu a resztę wycofaj do zaprzyjaźnionej wioski sąsiada.
Zwiad to bardzo ważna jednostka, odpowiednia jego ilość zabezpiecza cię przed dostarczeniem informacji agresorowi o stanie twojego wojska, rozbudowy itd.

9.Pamiętaj że ochrona nocna trwa od godziny 00:00 do 7:00, staraj się nie atakować wroga w tych godzinach, gdyż posiada tak zwany bonus nocny. Wyjątkiem jest zwiad.

10. PORADY:
- jeżeli jesteś proszony o wysłanie wsparcia nigdy nie zapominaj o tym by zamiast przycisku NAPAD wybrać przycisk POMOC.
Jeżeli chcesz szybko pomóc współplemieńcowi wyślij wraz z wojskami obronnymi r11; rycerza,
Jego dodanie w znaczny sposób przyśpiesza dotarcie twojej pomocy do celu. Sprawdź sam jak wielka jest ta różnica. Po dotarciu twojej pomocy, zawsze możesz wycofać rycerza.
Przyspieszenie nie działa przy wybraniu opcji NAPAD.

- taktyka, jeżeli chcesz oszukać przeciwnika i tylko otrzymać informacje nt. jego stanu posiadania wyślij wraz ze zwiadem 1 miecznika, spowolni to w znacznym stopniu atak i zmyli przeciwnika, a co za tym idzie pozwoli ci na określenie jego stanu obrony.

- staraj się szybko rozbudować stajnię i rozbudowywać lk + lukik, ma to istotne znaczenie w FARMIENIU sąsiad ów.

- PAMIĘTAJ że zdobywanie rkasyr1; z farm to o wiele szybszy sposób na rozwój,
umiejętnie inwestując zdobyte surowce, szybko staniesz się rwioskąr1; nie do pokonania w twoim rejonie działania.

- do kazdego twojego ataku, nawet na farmę - dołączaj choc minimalna ilość zwiadu, pozwoli ci to na określenie skuteczności ataku bądź ilości surowców jakie zostały jeszcze do zabrania.
Wypracuj w sobie ten nawyk, dodawaj zwiad do każdej akcji wierz mi że to ci sie odpłaci wielokrotnie smiley

- wsparcie dla innych wiosek staraj sie wysyłać tak by dotarły w ramach bonusu nocnego

- eko : buduj równomiernie budynki, w fazie gdy przymierzasz sie do przejęcia jakiejś obcej wioski, hutę daj na wyższy poziom niż pozostałe.

- obserwuj rynek, pozwoli ci to na zorientowanie się który z twoich sąsiadów się zbroi - zwiększone ilości zakupów żelaza, nawet propozycje w stosunku większym, niż 1:1 pozwalają na ocenę iż koleś sąsiad mocno idzie w armię.

- jeżeli przeciwnik ma w wiosce znaczną ilość pikinierów w stosunku do mieczników - atakuj go łucznikami na koniu, powstrzymaj się od wysyłania lk.

- zawsze sprawdzaj przewidywany atak w SYMULATORZE

- mur obronny w znacznym stopniu podnosi wartość twojej obrony.
- FARM, FARM i jeszcze raz FARM co się tylko rusza!!! farmy to największe źródło dochodów. Pamiętaj że litość to zbrodnia!!!

- Pamiętaj, że wybranie opcji ATAK generuje natychmiast u przeciwnika odpowiedni komunikat (liczba obok miecza). Atak możesz wycofać do 10 min. od momentu jego rozpoczęcia!!!

CZ. II

1 - Działania dezinformacyjno-wywrotowe:
- tabliczki przy drodze powbijać "Kwarantanna - Dżuma, Tyfus, Świąd Intymny", może się przestraszą i do domu wrócą,
- na najwyższej wieży powiesić banner "Nie na nas w domu, jesteśmy w waszej wiosce z waszymi żonami" może wróg zechce sprawdzić co robią ich białogłowy,
- rozrzucić ulotki, że w sąsiedniej wiosce festyn jest i bimber za darmo rozlewają i że miss mokrej ciżemki wybierać będą,

2 - Wojsko:
- obudzić wartowników,
- wojsko z ciupy i wytrzeźwiałki wypuścić,
- trzeźwych wojów na murach poustawiać a pijanych na placu niech rwetes robią że niby nas dużo w środku,

3 - Broń i wyposażenie:
- miecze z lombardu wykupić,
- piki z płotów zdemontować, w czasie wojny sztachety i tak nie potrzebne,
- topory od rzeźnika poprzynosić,
- nocniki poczyścić, w końcu dobry wojak nie powinien w brudnym hełmie walczyć,
- wszystkie tarcze z dachów pozdejmować, na czas wojny nie ma oglądania sat-tv,
- konie w lesie połapać i do Stajni wprowadzić,
- wojakom odważnym dać czerwone koszule żeby krwi nie było widać,
- wojakom strachliwym dać brązowe spodnie bo nie każdy na stres odporny i w strachu różne rzeczy przytrafić się mogą ,

4 - Infrastruktura wojskowa i Obronna:
- dziewczyny z Koszar wygonić, tylko delikatnie żeby im siniaków nie narobić,
- mur obronny połatać, a co się nie da to reklamami zasłonić,
- most zwodzony naprawić,

5 - Infrastruktura surowcowo-przemysłowa:
- mechaników z warsztatu do zimnej wody wrzucić żeby wytrzeźwieli,
- rozpalić ogień w kuźni i wyciągnąć kowala z burdelu,
- kupców z Rynku do pogłębiania fosy zagonić a jak się będą opierali to cały ich przemycony towar skonfiskować,
- w Tartaku przerwać produkcję plażowych leżaków i katapulty montować,
- w Cegielni cegły na załatanie dziur w murze wypalać a produkcję glinianych kogucików dla turystów przerwać,
- strajk w Hucie przerwać a robotników do naprawiania zbroi zagonić,
- bimbrownie w Zagrodzie zdemontować,
- myszy ze Spichlerza wypędzić i na czas wojny bimber tam schować,

6 - Turyści:
- pościągać wszystkie girlandy i lampiony z Ratusza,
- kasyno w Ratuszu zamknąć,
- orkiestrę z Pałacu wygonić i w sali balowej szpital zorganizować,
- wszystkich plażowiczów z fosy wygonić, a boiska do siatkówki plażowej zdemontować,
- pozamykać wszystkie atrakcje dla turystów na Placu,
- konie z karuzeli powyprzęgać,
- zaprzestać wszystkich sportów ekstremalnych i katapulty na stanowiskach ustawić,
- kule z kręgielni pozabierać i do katapult pozanosić,
- tor wyścigowy wokół zamku zamknąć a wyścigowe tarany do środka wprowadzić,

7 - Pozostałe czynności:
- pomnik z nagimi dziewczynami z Piedestału ściągnąć i schować żeby go jakaś katapulta nie zniszczyła,
- dziewczyny z Burdelu w schowku zamknąć bo jak najeźdźcy będą przystojniejsi to jeszcze gotowe z nimi pouciekać

Skopiowane z forum s 42 napisał Polski Pancerny94

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.czatlegnica.pun.pl www.tsttuningskuterteam.pun.pl www.skiexpressbus.pun.pl www.ozwierzakach.pun.pl www.liveofshinobi.pun.pl